Caça de bruixes


Que què fa un director quan se sent atacat per part del claustre de professors? Fa això:

From: xxx@xtec.cat
To: (claustre sencer)
Subject: tasques de supervisió de l'activitat docent
Benvolgut/da,
Per indicació de l'inspector del centre, el Sr. Mataró, t'informo que aviat, aproximadament d'aquí a dues o tres setmanes, iniciarem conjuntament tasques de supervisió de l'activitat docent. Els indicadors que prendrem en consideració seran:
- La presència de les vuit competències bàsiques (CCBB) en les programacions didàctiques.
- El grau i les estratègies d'aplicació de les vuit CCBB a l'aula.
- El registre utilitzat per al seguiment dels objectius i de les vuit CCBB.
- El grau d'informació que l'alumnat ha rebut respecte de les vuit CCBB.
- Els criteris d'avaluació competencial (han d'avaluar-se totes vuit).
Salutacions cordials,
el director Empúries

D'això fa dues setmanes i l'institut s'hi va preparant. El col·lectiu d'interins, per començar amb algun, ha triat l'opció de deixar de preparar classes i activitats per als alumnes i vinga omplir papers i graelles amb les vuit competències (vuit) perquè necessito una signatura del director Empúries per treballar l'any que ve.

Els funcionaris amb plaça definitiva, per la seua banda, han demanat una altra plaça en el proper concurs de trasllats, assumint que hauran de deixar l'institut on hi han treballat anys i panys. Els substituts, amb una situació més precària, tan mancats de feina últimament, han trucat als respectius substituïts per implorar-los cura't ja, torna tan aviat com pugues.

Un dels casos més singulars és el de la professora Argentera, que amb un tarannà més combatiu, ha guarnit les tertúlies cantoneres de l'institut d'insults i renecs contra el director Empúries, l'inspector Mataró i el Decret d'autonomia de centres. No entén per què els alumnes m'han posat de malnom la Nazi a mi i no al director Mataró. Però, saps què? He decidit matricular-me d'un curset de vodú, allà sí que aprendré coses útils i no a “Didàctica de les tic i les tac a secundària”.

Malgrat tot, qui em fa patir més és la professora Planelles, que després d'una reanimació cardiopulmonar, cosa que no vos estranyarà gens si ens fixem en el seu historial, va sanglotar com és possible aquest canvi, així de sobte? Competències bàsiques? I amb quina formació? Que potser no era dogma de fe que el llibre digital era el súmmum que, juntament amb les pissarres digitals i els exàmens de recuperació de setembre, ens catapultava al capdavant dels països de l'informe PISA?


13 comentaris:

  1. Per esvair qualsevol dubte: l'email és real. Només he retocat noms i adreces de correu. Això està passant.

    ResponElimina
  2. Anònim21/11/12

    De malfollats el món està ple! Ànims Manifasser!!

    ResponElimina
  3. Manela12/12/12

    I d'inútils també, això s'ha de tenir preparat ja a finals del primer trimestre, és la nostra feina, volguem o no.

    ResponElimina
  4. Victòria13/12/12

    I de sobrades que no saben llegir també. Eh, Manela?

    Totes les programacions tenen les unitats didàctiques (primer ítem de l'email), però la resta d'ítems no els fan enlloc. He format part d'un tribunal d'oposicions i preparo un curs de competències bàsiques, ho sé.

    ResponElimina
  5. Manela13/12/12

    Jo sobrada? reina la que va presumint de no sé què no sóc jo.

    I perdona, però si la planificació per a aplicar i assolir les CCBB, el registre (graelles, diaris, ...), i l'avaluació no entren en el curs que prepares, primer que no aprovaran i després que si ho fan, quan vingui l'inspector els ho demanarà. Jo l'any passat vaig fer de tutora d'una noia que feia les pràctiques d'interina i l'inspector va demanar-li tot això.

    Com sou, sembla que us molesti que se us demani que feu bé la vostra feina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Victòria7/2/13

      Manela, mira't aquest enllaç que va ser publicat a mitjan mes passat:

      http://www20.gencat.cat/portal/site/ensenyament/menuitem.e79d96e9bc498691c65d3082b0c0e1a0/?vgnextoid=bde4ff2701e3c310VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=bde4ff2701e3c310VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=defaultat

      Encara s'estan posant d'acord en quines competències i com avaluar-les. De moment només llengua i matemàtiques, en les altres encara hi treballen, així que faries bé de d'explica'ls-hi com ho fas tu que ho tens tan per la mà. Hale, guapa, a descansar i riure.

      Elimina
  6. Manela13/12/12

    I sabeu que estic pensant? que ja passo d'entrar més en aquest blog tan mal redactat i tan sonso.
    Victòria, ja no és tanta la victòria, perquè no et seguiré el joc, Manel.

    ResponElimina
  7. Gràcies per la part que em toca.

    ResponElimina
  8. Anònim4/1/13

    Trist veure com parlen alguns docents..........de vegades, em sento tant malament formant part d'aquest col.lectiu.....Sigueu més positius!!! AMP!

    ResponElimina
  9. Anònim6/1/13

    El que s’ha de dir és que no tenim hores per fer aquesta tasca burocràtica . Es pot preguntar innocentment si es pot fer a casa en hores d’estar en família i afers personals, a les hores farem burrocracia.
    Felicitats pel blog!!

    ResponElimina
  10. Anònim21/4/13

    Manela...ves a cagar a la via...

    ResponElimina
  11. Anònim21/4/13

    Manela ves a fer la mà, espero no coincidir amb tu a cap institut, compadeixo els teus pobres alumnes, crec que ets el perfil que estarà a favor de la nova llei i l'eleccio dels directors de la meitat dels docents!

    ResponElimina
  12. Anònim23/4/13

    De veritats sou docents??? Es pot dir les coses bé, mm...això els intelectuals li diuen "crítica constructiva"...

    ResponElimina