Apocalipsi maia


Tothom ha vist la pel·lícula en què un seguit de signes anunciadors de mal fat es van succeint en forma de bucle infinit a un repartiment pseudoadolescent fins que l'hora assenyalada arriba fatídicament per a cadascun d'ells i, llavors, sempre moren de forma espectacular. Molt m'equivoque si un grup d'alumnes de la meua tutoria no està patint un procés semblant. Des de principis de setembre els observe i moltes evidències anuncien una catàstrofe la magnitud de la qual només puc associar a l'apocalipsi anunciada pels maies.

De primer, vaig començar a sospitar davant la impossibilitat de l'alumna Pucurella de llegir perquè tenia el quètxup; darrere, l'alumne Alenyà que es va veure privat del recurs del llibre de text perquè sa mare havia preferit comprar-li un telefonet de quatre-cents euros; més tard, l'alumne Vilardebò va afirmar-me que no estudiava perquè no podrà fer batxillerat, té díhuit anys a 3r d'ESO; de seguit, l'alumna Rosenbach va contestar sobrí en lloc de nebot després de nou anys en un sistema d'immersió lingüística en català; i al remat, el seu company, l'alumne Argelaguet, se'n va fotre, la va corregir i va dir que era nét.

Darrere d'aquesta tongada d'esonians, ve la mare de l'alumna Cardellarch que em va confessar que la filla no havia llegit durant l'estiu el llibre en català que li havia recomanat, llengua en què hi fluixeja, sinó que havia llegit un en castellà, que li costa menys.

És un meu parer, però pregunte jo, quina mena de responsabilitat té Camela en l'estat de destrucció en què es troba la societat actual? I com poden deixar reproduir-se tan alegrement a segons qui? Jo només et demane, oh Senyor, que abans que vinga el dia acordat amb els maies, Bayer comercialitze un bon txonicida que actue contra el quillam en general i que no deixe rastre.


5 comentaris:

  1. Anònim10/10/12

    La millor manera seria que se'ns permetés als profes fer el Darwin i aplicar la sel·lecció natural a l'aula. Amb una metralleta a cada mà, clar.

    *Sànset*

    ResponElimina
  2. Anònim12/10/12

    molt bo! jajaja. pfr

    ResponElimina
  3. Hem d'exterminar el quillam?
    I amb les txonis què fem?
    També les exterminem?

    ResponElimina
  4. Anònim6/10/13

    Salvi, ara diuen que dels quillus de tota la vida se'n diuen "canis".

    ResponElimina
  5. Anònim31/1/14

    Després de treballar a secundària molts anys, treballo ara a primària. Jo penso cada dia com era d'incomprès l'Herodes i encara penso que tornarà a fer justícia si posen això de la religió.
    Recentment ha hagut una auditoria a l'escola, al barri de la Mina de Barcelona, i ens han dit que els nens no tenen prou competència en llengües i que hem de potenciar el català. Ho han sabut mirant les programacions de retalla i enganxa que hi ha al centre i pels resultats de les competències de cursos anteriors però ni s'han molestat en passejar-se per l'escola i conèixer les feres asilvestrades que tenim com alumnes.
    Jo que he passat de ser indiferent envers la independència a que mira, ni catalana ni espanyola, jo vull ser llunàtica per a després a valorar el fet de no tenir res a veure amb aquest govern espanyol d'ara com a molt positiu, em pregunto, qui farà les relacions internacionals? Per què no som pràctics?
    A veure, una mica de sentit comú. Si els meus alumnes només senten català a l'escola, que el senten, dono fe, però que cap ni un el sent a casa i que, a més a més, a casa els hi diuen que el català és cosa de paios i els paios són tontos, tothom ho sap, i què parlar de l'anglès, si no hi ha res de més paio al món i a casa no hi entra ni una paraula que jo no entengui per la memòria del meu avi, doncs per què no fa la Generalitat un projecte amb una mica de seny i de rauxa, per a aquests barris, i lliura de les competències en català a aquests nens? Deixem que el català sigui l'idioma dels mestres i que aprenguin a escriure bé les seves llengües. Per què no introdueix competències bàsiques i professors qualificats d'urdú,de panjabi, de portuguès i de romanès? Així els podrien ajudar a casa, com els pares d'altres barris ajuden els seus fills. I si no, que torni Herodes. Amb tanta pel.li de zombies, segur que algú sap com fer-ho.

    ResponElimina